MY VVIP

Tuesday, November 15, 2011

My 1st e-novel..cheewahhh... Title :" Mengapa Aku "

TITLE : “ MENGAPA AKU”

"Awak ni knapa hah..! selalu cakap yang bukan-bukan. Saya dah kawen tau tak? terimalah hakikat yang kita tak mungkin bersama lagi.. luah Khaira pada Is sambil tunduk cuba sembunyikan riak wajah.. Kenapalah selepas hampir 6 tahun mereka berpisah dan pada hari ini mereka telah ditakdirkan bertemu semula...

Pertemuan yang tak pernah mereka pinta.. perkenalan "Khaira Maisara Binti Khairuddin" dengan "Amirul Iskandar" memang tidak pernah Khaira bayangkan selepas 6 tahun terpisah.

Khaira bersama sahabat baiknya Sue (Suraya) mendapat kerja sebagai admin clerk di salah sebuah kilang di Pulau Pinang.

"Wei Khaira.. tak sabar la nak kerja esok.. kau tau la kan mak ayah aku orang susah, so lepas nih boleh la aku bantu mereka.." luah Sue pada Khaira sambil menyisip air sirap yang Khaira hidangkan... " baguslah niat kau tu.. tapi....jangan nanti terpesong sudahla.. " ujar Khaira selamba sambil tersenyum sinis pada Sue.."

"kau perli aku ek.. kau memang kan ! ada je nak nyakitkan hati aku. Tangan Sue terus membaling bantal kusyen kearah Khaira sambil mencebikkan mulutnya.

Kilang Seagate memang tak perlu diperkenalkan lagi. Sebuah Kilang Pembekal komponen komputer yang terbesar di Asia. Aku pun tumpang bangga sebab dapat kerja kat sini.. (ececeh.. Khaira kau kerja kerani je lah..kalau jadi CEO takpe gak nak bangga segala...)

"Jalanla cepat sikit..terhegeh-hegeh.." ujar Sue. Geram betul la aku ngan Sue ni. " eh Sue kau takpe la ... kaki kau panjang berjela, dua langkah kau baru sama ngan satu langkah aku.." kalau nak diikutkan bertekak dengan Sue ni sampai esok pun tak habis.

Khaira... kau ingat kita nak pegi makan kenduri ke.. nak jalan lengang bagai.. nak K.E.R.J.A ... (siap eja lagik) ..nak kena scan tau dak???... yang kau jalan macam nak masuk pertandingan Ratu Kebaya ni apa hal...?"

"Ye lah..ye lah aku jalan laju-laju ni..!" terpaksalah Khaira membuka langkah ala-ala masuk acara jalan kaki di sukan SEA.. boleh ke gitu..

"Opss..!! sorry..sorry....." la knape la si mamat ni boleh ada kat depan aku tetiba plak ni... cuainya aku.. malunya..."
Khaira..khaira.. kau ni memang cuai kan.

"takpe..takpe.. I ok.. " ujar lelaki tersebut kepada Khaira sambil tersenyum.

Alahai handsomenya.. boleh jatuh chenta ni.. bawak bersabar Khaira. fokus..fokus.. tetapkan niat " datang nak cari rezeki bukan nak cari laki.." sempat berangan lagi kau Khaira..huhu..

"apa nama awak..? tak biasa jumpa pun sebelum nih.." tanya lelaki tadi. Ayat nak tackle ke hape nih... ;)

" ermmm.. saya Khaira.. baru mula kerja arini..." eee..malu bagai nak mati ni. rasa cam nak jadi kura-kura time nih..boleh gak sorokkan kepala .Ni kawan saya Sue.." Sorry... saya tak sengaja tadi.." mamat itu tersenyum kepada Khaira sambil berlalu pergi...


" ni semua pasal ko la Sue..suruh aku jalan laju-laju lagik. Bisik hati Khaira .. "nanti siap kau.. Kenapa la malang sangat nasib aku arini.Dah la baru mula kerja, kena jalan macam kartun plak..ini semua sebab Si Sue kerek ni..tak pasal-pasal accident. Nasib baik la mamat ni hensem... ayat gatal nak mampus... sambil tersenyum sorang-sorang....

"eh Khaira..ko knape ni..? mata kau letak kat mane..." bulat mata Sue merenung Khaira.." eee buat malu jer la.. kau dah gila ke hape.. takkan urat mata dah putus kot..." Sue ni ape hal plak dok bagi ceramah perdana pagi-pagi nih... terlanggar sikit jer tadi kan. Sue ni buat aku malu jer lah.. yang dok berleter plak kat depan mamat tu tadi knape .. habisla jatuh merudum saham aku..." bisik Khaira didalam hati.

" kau diam boleh tak?.. yang dok membebel dari tadi ape hal.. abis jatuh saham aku tau.... tapi kan Sue..mamat tu hensem sangat la.. kau rasa dia keja kat bahagian mana hah... hati aku ni rasa-rasanya dah terjatuh tergolek-golek tadi..." Khaira berangan sambil sebelah tangan memegang dadanya.. alahai hati..janganlah tersasar lagi.. datang sini nak cari rezeki hokay...bukan nak carik laki.."____"


harap-harap lepas ni boleh la jumpa lagi dengan mamat tu.. alahai hensemnyee...... ( sempat lagi kau berangan ye Khaira. ("_______" )

p/s : Saya budak baru belajar kalau ada salah silap harap diberi tunjuk ajar..

Sunday, June 12, 2011

LAMANYA KU TINGGALKAN...

salam semua...


dah lama x bblog ni... seb bek x lupa password.. klu tak arwah trus le jawabnya..haha...



apa kabar bloger2 yg aktif kat luar sana... my mood : malas la.. lgpun xde crita menarik nak



share dgn uols...



baru2 ni bawak anak2 pegi tgk movie : Kung Fu Panda 2.. best ler cite tu.. anak2 enjoy sgt.. so



sape2 yg belom nengok tu sila le pegi nengok yer...



*cute sangat panda ni... hihi..





Merak yang sombong...


team yg berani and so kelakar....





daaa.......jumpa lagi.....