MY VVIP

Wednesday, July 25, 2012

BUDAK2 SEKARANG..hurmmmm...

Su nak cerita tentang kes di mahkamah arini. Mesti ada yang belum tahu yang Su bekerja sebagai Jurubahasa di Mahkamah Majistret Gurun,Kedah.
Arini ada kes mahkamah kanak2 atau bahasa undang2nya Mahkamah Juvana..Budak umur 16 tahun dituduh memiliki dadah heroin..aduhh... sedih sguh! kesian kat mak budak tu..

Su berdoa untuk diri Su dan sahabat blog semua agar anak2 kita dijauhi daripada perkara-perkara negatif macam ni.. sedih tengok muka mak budak tu... terbayang saat susah payah si ibu mengandungkan anak..tetiba ini yang anak dia balas...

**TAMAT**

20 comments:

kakcik said...

Bukan setakat ibu yang sedih, adik beradik pun mungkin terasa sama. :(

Joanna Yunus said...

betul tu Su kekadang risau kita dibuatnyakan

nur anis said...

sedih je bila muda-muda dah terjebak dengan dadah..

Aziela said...

Na'uzubillah Min Zalik

Outbound di malang said...

Semoga dilindungi disetiap langkah dan tangisnya . amiien .
salam kenal ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya!terimakasih ...

Rafhani said...

Tulah,bila tgk anak2 yg masih kecik ni,rasa bimbang plak.Mcmmana bila diorg besar ntt,sempurnakah didikan kami?Mudah mudahan x jd mcm tu.Kesian kat ibu tuh.

KhaiRin : anies said...

masya allah...
minta dijauhkan..

Kella said...

kecil hati ibu.. sedih dan pedih...

nik ros said...

muda2 pun dah ade kes mahkamah.sebab dadah la tu.mmg kesian la

Suhana Shuib said...

kakcik : betul tu..sian sguh..tak tau la apa yg budak tu pikir..hurmmm

Suhana Shuib said...

Joana : harap2 anak2 kita dijauhi dari perkara2 spt ini..

Suhana Shuib said...

Anis : dah mcm budak2 kak su jumpa kat mahkamah ni..dgn kes rogolnya..cabul lagi..hai mcm2 la..

Suhana Shuib said...

Ziela: moga anak2 kita dijauhkan dr perkara2 mcm ni..x sangop!

Suhana Shuib said...

Ani: sama2 laa kita berdoa..

Suhana Shuib said...

KhaiRin : hurmm..berdoa pada Allah semoga Anak2 kita sentiasa di bawah LindunganNya..AMin

Suhana Shuib said...

Kella: sian kak su tgok muka si ibu.. bercucuran air mata...kak su plak yang sebak..:(

Suhana Shuib said...

Nik: tu la kan.. nak ckap pon serba x kena..

ieja amieja said...

salam pg jumaat..
bukan salah ibu mengandung jg bukan salah didikan ibu..klu dah umo 16 thn tentunya dia sndr dah tahu betul atau salah perbuatannya..mmg kesian pada familynya menanggung aib dek perlakuannya..semoga ank2 kita dijauhi dr perkara2 mcm tu..gerun!!!

ct rahani said...

nauzubillahkan.. ngeri je bila pikir perkaar2 camnih..

Ibuhani said...

Nauzubillahminzalik......mintak dijauhkan! Smoga anak2 kita dilindungi Allah SWT dr perkara2 cm tu....