MY VVIP

Tuesday, July 17, 2012

SHAKIR DapAT IBU BARU..GEMBIRAKAH AKU??

Alhamdullillah...

Dialog antara Su n si anak : Azmar Shakir Hafizi aka Acik

Acik : Mama.. bole tak Acik panggil Mak Njang "IBU"

Su : (terkedu jap) awat nak panggil maknjang camtu?

Acik : Kesian kat Mak Njang..Mak Njang ada anak sorang jaa..

Mama : sapa anak mak Njang??? ( dgn hairannya)

Acik: Tu anak Mak Njang nama Jiun Peo...bole la ma...

Mama : Jiun Peo tu kucing Mak Njang la.. Acik nii..

Acik : bole la ma Acik panggil Mak Njang "IBU" nti acik ada dua mama..satu mama ngan satu ibu... bole nah... ( sambil buat muka sekupang)

Mama: okla..okla....

Acik : tima kaseh mama..acik sayang mama..... 

Acik n Abah....


Ibu n Abah Acik



pasangan bahagia....Ni la adek2 Su...

Buat pengetahuan kawan blogger... Mak Njang tu adek Su..dia dah 6 tahun kawen tapi maseh belom dikurniakan anak.. Su mmg simpati sgt ngan adek.. Dan Acik ni mmg rapat sangat ngan Mak Njang nii..... dan umur Acik pon sama ngan usia perkahwinan adek..Lepas seminggu mereka berkawen.. Su pon lahirkan Acik..dah macam2 tempat pegi berubat tapi xde rezki lagi..nak buat macamana kan...

Su bgtau kat hubby pasai kes kat atas ni n hubby cakap camni :

HUBBY  : Dari 4 orang anak ..tup2 tinggal 2 ja dengan kita... rasa sikit la pulak!

Si Along dah duduk ngan Tok sejak arwah bapa takda.. Sian plak kat Mak dok sorang2 kan.. berkorban je la demi mak n adek tersayang......

13 comments:

Ibuhani said...

Tumpang kasih dgn anak sedara sendiri x perlh.....adik sendiri pun x kemana!Kecik2 dh pandai kasihankn org. Sifat mulia tu!

Suhana Shuib said...

Ibuhani : betul kan..mula2 tu tharu gak bila Acik ckp camtu.. mcm dia paham jer perasaan maknjang dia yg xde anak tu..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

menumpang kasih.mulianya hati awak dan keluarga. moga Allah membalas kebaikan itu.amin.

Myra Jay said...

Myra pun dah 2tahun lebih kawen takdak anak, harap menumpang kasih anka sedara jela yang sekarang ni berusia 2 tahun lebih dan 3 bulan ;)

Rai said...

betul tu..tumpang kasih pada saudara mara sendiri..apa salahnya..

adik su tu dah pernah buat fertility check? sebelum berubat apa2 baik check dulu..dari situ boleh tau kat mana masalahnya..

abang saya pun lepas 8 tahun kahwin baru dapat anak..

Ummi Iman said...

Askm. Prihatinnya dia dgn mak anjang dia. Terharu rasanya bila acik boleh ckp mcm tu.

sal said...

tumpang kasih ye..bertuah si anak dpt 2 mak..

Suhana Shuib said...

Lydia : Acik tu mmg sayang sangat ngan maknjang dia..

Suhana Shuib said...

Myra: xpe..belom ada rezki lagi tu..kak Su dulu pon tahun ke-5 baru dapat anak.. sabar yea..

Suhana Shuib said...

Rai : dah pegi wat mcm rawatan..yang tebok tu pon dah..tapi derang masih xde rezki..hurmm kesian sgoh la..

Suhana Shuib said...

Ummi Iman: Su pon masa dengar dia ckap camtu..rasa nak nanges pon ada.. siap tpon maknjang n bgtau yg dia nak pgil mjang IBU..hukhuk..

nik rosmawati said...

bagus nya anak awak ni.kecik2 dah ade sifat baik mcm tu.sejuk perut mak mengandung kan..hehe

Suhana Shuib said...

Nik : tu la kan..syukur..