MY VVIP

Saturday, July 21, 2012

HARI PERTAMA PUASA..ANAK2 KITA MACAMANA???

Assalammualaikum teman2 blog!! "___"



Sahur makan apa tadi..???? Su ..hubby request nak makan spagethi..Hubby pegi beli barang2 rencah n bawa balik semalam..Spagethi kan senang ja..( Su ..kawan2 blog ko lagi pandai wat spagethi dari ko la..jgn prasan! ;p) dulu arwah ayah selalu cakap camni bila Su cakap tak reti  nak masak..selalunya dialog lebih kurang ni la..

Su : Ayah...susah la nak masak gulai kepala ikan ni......

Ayah : apa yang susahnya...Ayah boleh masak gulai tu sambil berlari ja...

Su : amboi ayah ni "masak sambil berlari"..camna nak usung tong gas ngan dapur tu..<--- ayat ni ngomel dalam hati je lah..berani nak cakap mcm ni dengan ayah..mau dia penampaq naik bintang!!!! hehehe...

Anak2 Su pon sahur dengan menu yang sama la.. Harap2 perot derang tahan la sampai petang nanti.. dalam kepala ni dah penoh ngan ayat MOTIVASI tuk nak ceramah kat anak2 klu derang cakap camni nanti..

Anak2 : Mama....x larat la..letehhh.....dahaga..


Anak kawan2 semua mcmana???? apa ayat2 power nak pujok anak2??? share la ngan Su ....



25 comments:

Rafhani said...

Best betul ayat masak sambil berlari tuh.hahaahha

kak tini (umialya) said...

stkt ni ok je cuma asyik dok tanya, bila boleh berbuka?

intan said...

my mom yg masak tanpa request dari anak2... hehehe.. gulai tempoyak, rebung cili api, sambal sotong.. sedap kak!! =))

syalinda johari said...

tudia...depa makan soq spageti...sedapnyaaa...

syalinda johari said...

tudia...depa makan soq spageti...sedapnyaaa...

Ila Razali said...

bdk2 mmg hantu spagetti kan....

selamat posa buat su and family...

Mama2Q said...

hihik...kelakar la ayah Su tu....

BTW, selamat berpuasa....saya wajib makan nasi utk sahur....kalau makan benda lain berkeroncong la jwbnya....hehe

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Anak YM kecik sgt lagi, tak pose lagi...hehehe...tapi ari ni dier lewat bangun, kol 12tghari baru bgn, ekekeke..kire pose gak la..huhu

penyuluh perikanan said...

selamat berpuasa, salam ramadlon
saya follow 500
silahkan follow back
ditunggu...

Ummi Iman said...

Tu ayat bg semangat utk masak ;)
Kalau saya suruh tdo je.. masa kecik2 mcm tu lah. Byk main cepatlah lapar :)

Eca Dwinky Asha said...

bgi upah kt anak2....sehari dpt seringgit...konfirm puasa penuh :P

ieda said...

salam kenal dikk

eh eh sama lah kita berbuka dan sahur dgn spaghetti ;)

Suhana Shuib said...

Rafhani : arwah ayah selalu cakap camtu..

Suhana Shuib said...

kak tini : samala ngan anak Su..asyik dok tengok jam jer..hihi

Suhana Shuib said...

intan : wuishh ..sedapnya menu mak masak

Suhana Shuib said...

syalinda : hahahah..ttiba nak jadi omputeh kejap..oberkan! ;p

Suhana Shuib said...

Illa : Anak2 Su mmg suka sgt ngan spageti..klu buat mmg seronok tengok anak2 makan..

Suhana Shuib said...

Mama: arwah ayah memang sempoi..su kagum dengan dia..

Suhana Shuib said...

YM : anak2 kecik xpe la...kasi derang rehat dulu..hehe

Suhana Shuib said...

PP : tq sbb polow su..

Suhana Shuib said...

Ummi : biasa la kan..arwah ayah memg suka bagi kata2 semangat.."____"

Suhana Shuib said...

Eca : nak kena wat camtu gak lah..

Suhana Shuib said...

ieda : salam kenal kak ieda.. Tq polow Su..

imhana said...

salaam kenal sue...

imhana said...

salam kenal su...